....KLIK KLIK KLIK...

Monday, October 18, 2010

Hagemaru versi Rawshade 02


Hai Hagemaru..
Hagemaru : Hai...

Baiklah.. Atas permintaan ramai.. Rawshade telah berfikir dari pagi memerah otak
sambil mencari kembali idea-idea yang lama tersimpan dalam sanubari..
Tanpa melengahkan masa lagi.. Kita jemput pelakon utama kita tampil ke depan..
1) Hagemaru Hageda. Seorang lelaki berbangsa Jepun. Amat terkenal di Astro Ceria
dan mempunyai bakat besar dalam bidang lawak. Keluarganya adalah orang yang
amat pentingkan amalan jimat-cermat.

2) Muhamad Rasyid bin Hasan (Rawshade). Anak jati Kedah dan kini bersama Hagemaru
dalam melengkapkan lagi cerita ini.

Ok jom sama2 berhibur dalam Hagemaru versi Rawshade 02!! Lepas baca harap komen!!


Episod 1 : Cerita Dahulu Kala.

Dahulu kala.. dalam kerajaan Phuket.. ada seorang
raja yang mempunyai 2 orang putera..
Kedua anak ini mempunyai permintaan yang perlu
dipenuhi. Anak pertama (Rawshade) meminta dicarikan kuda yang
mampu berlari kencang dan patuh kepada majikannya
serta cantik penampilannya.

Anak kedua (Hagemaru) pula permintaannya tidak terlalu sukar..
Dia hanya minta suatu cerita. Dan ceritanya berbunyi
begini...
Dahulu kala.. dalam kerajaan Phuket.. ada seorang
raja yang mempunyai 2 orang putera..
Kedua anak ini mempunyai permintaan yang perlu
dipenuhi. Anak pertama meminta dicarikan kuda yang
mampu berlari kencang dan patuh kepada majikannya serta cantik penampilannya.

Anak kedua pula permintaannya tidak terlalu sukar..
Dia hanya minta suatu cerita. Dan ceritanya berbunyi
begini...
Dahulu kala.. dalam kerajaan Phuket.. ada seorang
raja yang mempunyai 2 orang putera..
Kedua anak ini mempunyai permintaan yang perlu
dipenuhi. Anak pertama meminta dicarikan kuda yang
mampu berlari kencang dan patuh kepada majikannya
serta cantik penampilannya.

Anak kedua pula permintaannya tidak terlalu sukar..
Dia hanya minta suatu cerita. Dan ceritanya berbunyi
begini...
Dahulu kala...
................................bla..bla...blaaaa





Episod 2 : Berapa Harga Durian

Hagemaru pergi ke sebuah pekan untuk membeli buah
durian... lalu dia menghampiri seorang penjual buah
durian yang merupakan orang asli tempatan...

Hagemaru : "Bang harga durian ini berapa?"

Org Asli (Rawshade) : "yang ini.. sepopit sebiji"

Hagemaru kebingungan mendengar jawapan dalam bahasa
orang asli itu kerana dia tidak memahami berapa
nilainya sepopit itu.. lalu Hagemaru buat2 tahu dan cuba
menawarinya..

Hagemaru : "Bang.. Boleh kurang sikit tak"?

Orang Asli (Rawshade) : "Boleh aje, nak kurang berape?

Hagemaru : "Lahupa.. boleh ya!"

Penjual orang asli itu kebingungan.. lalu bertanya
pada Hagemaru..

Orang Asli (Rawshade) : "Lahupa itu berapa?"

Hagemaru : "Cakap dulu.. Sepopit itu berapa?"


Episod 3 : Cabut Gigi Hagemaru

Suatu hari di hospital gigi.. Hagemaru berjumpa dengan Doktor Rawshade mengenai sakit giginya.. Doktor Rawshade mencadangkan supaya giginya dicabut..

Hagemaru : Doktor Rawshade!! Tolong cabut jangan bagi sakit eik..

Dr.Rawshade : Baiklah!!

Sejam kemudian...

Hagemaru : Dr.Rawshade,gigi saya yang nak dicabut kan gigi belakang sekali?? Tapi ni dah 4 batang gigi depan saya Dr.Rawshade dah cabut!!

Dr.Rawshade : Sabar la Hagemaru.. Saya cabut dari depan dulu.. Japgi sampai la gigi belakang sekali tu..

Hagemaru : ???...Warrgghhhhh....

9 comments:

Shino said...

hagemaru ni mmg plik prnginye...adeh..adk ak ske sgt cter...

ZaCKiLLeRZ said...

hagemaru mkn durian haha, jgn dia beli hrga murah dh la utk brjimat :)

Ayna Tan said...

hehehe..hagemaru..sonok2x..citer yg best n bagus.
kalau la hagemaru ni ade depan mata..ayna dh cubit2x pipi dye..hehe

ZaCKiLLeRZ said...

sian hagemaru kn cubit hehe

RAWSHADE said...

nak cubit Hagemaru je ke? Watak yg lg satu x comel ke??huhu..kalo rajin cubit la skali..

rossoneri said...

hahah yang ep 2 tu best

ZaCKiLLeRZ said...

haha setuju ngan rawshade, nk jgk rs kn cubit

Omu Rice said...

kelakar giler...yg gigi tu...tapi yg durian tu leh tahan gak la...

Sasa Al-Sharif said...

serius dah macam hagemaru sangat.. pehal nak cabut gigi dari depan ke belakang tu?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails