....KLIK KLIK KLIK...

Saturday, October 16, 2010

Hagemaru versi Rawshade


Rawshade : Hai Hagemaru..

Hagemaru : Hai...

Itulah sedikit permulaan bagi episod Hagemaru versi Rawshade untuk pertama kalinya..
Rawshade telah membaca banyak cerita-cerita lawak sepanjang hidup ini..
Hagemaru adalah cerita kartun yang ditayangkan di Astro Ceria Channel 611..
Jadi kali ini Rawshade telah mendapat ilham untuk tayangkan Hagemaru idea sendiri bukan secara audio ataupun video..

Episod 1 : DIPECAT(DIBUANG KERJA)

Rawshade : Hagemaru!! Saya telah pecat awak serta-merta mulai hari ini..

Hagemaru : Ermm.. Tapi kenapa Boss?? Sepanjang saya kerja ni saya tak
pernah buat apa pun??

Rawshade : Sebab itu laa saya pecat awak..


Episod 2 : Ikan

Rawshade : Hagemaru!! Sebelum awak goreng ikan tu awak dah cuci dulu ke ikan tu??

Hagemaru : Hmm.. Saya rasa ikan ni tak perlu dibasuh la.. Sebab dia kan memang dah terendam dalam air sejak kecik??

Rawshade : Warrghhhh....

Episod 3 : Arnab

Rawshade : Hagemaru!! Kalau saya bagi 2 ekor arnab pagi ini dan 2 ekor arnab lagi malam ini pagi esok awak akan ada berapa ekor arnab??

Hagemaru : 7 ekor..

Rawshade : Kenapa??

Hagemaru : Sebab saya dah ada 3 ekor lagi kat rumah..

Rawshade jugak yang kena....


Episod 4 : Filem Blockbuster

Rawshade yang sedang merancang untuk menghasilkan satu filem perang yang amat ganas..
Projek ini adalah hasil usaha sama dengan Hagemaru..

Rawshade : Hagemaru!! Saya tengah fikir.. Untuk satu filem perang yang mantap perlukan 25,000 orang bagi tentera baik dan 25,000 orang lagi untuk tentera jahat..
So kita akan ambik 50,000 orang.. macam mana kita nak bayar orang yang seramai ni??

Hagemaru : Itu yang aku tengah fikir.. Hmm.. Apa kata masa adegan perang tu kita isi peluru hidup dalam senapang diorang??

Rawshade : Hmm.. Memang jimat kos..huhu

Setakat ni dulu cerita Hagemaru versi Rawshade kali ini...

Bye Hagemaru...

Hagemaru : Bye.....


SEKIAN..Terima Kasih


10 comments:

SiBulan said...

hahaha..
rawshade ke hagemaru yg bijak nie? =p

ZaCKiLLeRZ said...

dinasihatkn rawhade x brshbt dgn hagemaru tkt jd mcm kondo :), tp baba2 brjimat amik tips2 dr dia n kluarga hehe

f_aRa_aINa989 said...

adik saya giler suka tgk hagemaru...

d_LA said...

hehe..ley ilang ngantuk :)

Ayna Tan said...

mesti hagemaru ni comel..haha..best la entry ni..kalau mcm ni ayna boleh ceria je..hehe

xkane said...

buat lawak sinchan pulak :D

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

tq..ceria pagi2 bersama hagemarodan rawshade.

Nurul a.k.a Riko said...

Bulih geng dgn anak ahkak nie...cz Kakak & Cha mmg suka katun Hagemaru nie.

Liyana Faten Safuraa said...

hagemaru sgt comey! huhu!

shida anwar said...

hagemaru....best ooo...anak2 saya tgk hagemaru mata x kelip langsung (nampak betul menipu mata x kelip langsung)...hehehee...sambung cepat2 hagemaru...pas tu sin chan..doraemon..ninja boy...etc..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails