....KLIK KLIK KLIK...

Sunday, August 1, 2010

KeLaNtAn DaN KeDaH







Kelantan dan Kedah?? Apa persamaannya?? Apa perbezaannya??
Sebenarnya Rawshade ada perbezaan dan persamaan kuadratiknya..
Tapi hanyalah diri ini yang merasainya...

Negeri Kedah ada tanah air di mana Rawshade lahir dan membesar dari embrio-->zigot-->fetus
dan dah besar macam sekarang.. (^_^)

Negeri Kedah kaya dengan tanaman padi??
Of course lah.. Family Rawshade sendiri pun ada sawah milik family..
Kami sekeluarga membesar hasil duit padi yang dituai 2 kali setahun..
Hasilnya tidak lah seberapa tapi cukup untuk perbelanjaan keluarga..



Negeri Kelantan ialah negeri di mana Rawshade menimba ilmu dalam bidang Pengurusan Teknologi di Kolej Teknologi Darulnaim. Setelah tamat belajar selama 3 tahun Rawshade
bekerja di Kelantan sebagai Pembantu Logistik di Primadata Holdings.

Sekarang ni dah 4 tahun Rawshade hinggap di Kelantan. Dan rasanya dah tiba masanya Rawshade pulang ke tanah ayaq yang tercinta. Banyak pengalaman telah dilalui.
Suka duka silih berganti.


Kepulanganku kali ini adalah kali terakhir Rawshade menetap di Kelantan. Dan kali ini Negeri Kedah akan menjadi tempat Rawshade menc
ari sumber rezeki untuk menampung hidup sebagai manusia dimuka bumi ini.

Malam ini Rawshade akan bertolak balik. nasib baik takde gewe kat sini kalo tak mesti menangis nak tinggalkan gewe. Pape pun. Barang2 sudah siap dipacking. Yang tinggal PC ni jer yang belum off lagi..

Sedihnya.. Tapi apakan daya.. Hidupku yang sebenar bukanlah di sini. Kawan2 di Kedah!!
Rawshade dah nak balik ni.. Nanti boleh la kita lepak lama2.. Sebab dah takde alasan nak balik Kelantan lagi.. kawan2 blogger kat Kedah.. Teringin benar rasa di hati nak jumpa hampa semua.
K... See u Kelantan.. I luv Kelantan.. Kenangan selama 4 tahun ini akan kekal dalam ingatanku..
Salam....

10 comments:

miszTERRA_SF_ said...

hujan emas d ngeri org, hujan batu d ngeri sndri tp indah lg ngeri sndiri kan..andai la sy pon leh blk ke ngeri sndiri..wndu klate!!

NuSaNa NoSa 91 said...

keen rindukan ngri trg plak.. ha3~ tetibe je.. ^_^

thomas said...

Nak tanya sikit,kenapa shoutbox tak berfungsi?

yahaya said...

shoutbox ada tapi mengelirukan.kalau line lembab...lagi..tak tau

Afiefah Safieni said...

knapa shoutbox klik x kluar2 pon!!!~

kakngah said...

i luv nasi kerabu
ahaks!

DiahRothman said...

Selamat kembali ke tanah tumpah darah mu.... Walaupun KDee tak dilahirkan disini tapi
mungkin akan berkubur di negeri KEDAH ini.... InsyaAllah.
Selamat menyambut Ramadhan!

RAWSHADE said...

Minta maaf sbb ketidakfungsian Shoutbox saya.. skrg ni dah pakai yang biasa... sorry k..

penaberkala said...

lamo gak duk qlate tuh, buleh kecek qlate dop?

.::tAk AdE pErAsaaN::. said...

cube kecek kelate sikit. huhu

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails